کتاب مرجع WorldCat

download pdf Erinnerungen eines Pharmakologen ; Vortrag, gehalten am 10.02.1981 im Medizinhistorischen Institut Mainz, دانلود Erinnerungen eines Pharmakologen ; Vortrag, gehalten am 10.02.1981 im Medizinhistorischen Institut Mainz,Gustav Kuschinsky, کتاب های Gustav Kuschinsky,Mainz [s.n.] 1981, لیست کتاب های Mainz [s.n.] 1981,WorldCat, کتاب های WorldCat

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی همگرایی قیمت سود در بازارها

پس از بخشنامه بانک مرکزی در جهت کم شدن قیمت سود سپرده های بانکی و به دنبال آن تعیین ضوابط سخت گیرانه تر در اعمال قیمت های جدید، به تدریج نشانه های این عنوان در

همگرایی قیمت سود در بازارها

همگرایی قیمت سود در بازارها

عبارات مهم : بازار

پس از بخشنامه بانک مرکزی در جهت کم شدن قیمت سود سپرده های بانکی و به دنبال آن تعیین ضوابط سخت گیرانه تر در اعمال قیمت های جدید، به تدریج نشانه های این عنوان در بازار بدهی نیز ظاهر شد. به همین جهت در روزهای اخیر اوراق اسناد خزانه اسلامی یک بار دیگر شاهد عوض کردن کانال قیمت سود در مسیر کاهشی بودند.

به طوری که قیمت سود آخرین عرضه این اوراق در روز شنبه در محدوده ۱۵ درصدی قرار گرفت. روز شنبه وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت، ۹۰۰ میلیون ورقه اسناد خزانه اسلامی را در نماد «اخزا۶۱۱» در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس عرضه کرد که قیمت سود موثر این اوراق در سطح ۱۵ درصد ایستاد. همگرا شدن قیمت سود در بازار بدهی و بازار پول دو خبر پنهان در بر دارد؛ نخست آنکه این هماهنگی، وقت مناسبی جهت استفاده از تقاضای مازاد موجود در بازار بدهی هست. به این ترتیب می توان با عرضه زیاد اوراق به تعمیق این بازار کمک کرد. همچنین می توان انتظار داشت اثر کم شدن قیمت سود در سایر بازارها نیز به آرامی نمود پیدا کند. به عبارت دقیق تر، کم شدن قیمت بهره موجب زیاد کردن ریسک پذیری سرمایه گذاران خواهد شد و در نتیجه بورس سهام نیز می تواند مقصد جذابی جهت پول های تازه شود.

همگرایی قیمت سود در بازارها

بازار بدهی که از آخرهای سال گذشته با اخذ یک تصمیم نادرست از سوی مقام سیاستگذار با توقف انتشار اوراق اسناد خزانه اسلامی روبه رو شده است بود، از پانزدهم شهریور امسال شاهد انتشار دوباره این اوراق بود. روز شنبه هفته جاری نیز ۹۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۶۱۱» در بازار سرمایه معامله شد. قیمت سود این اوراق در سطح ۱۵ درصدی قرار داشت. استمرار کم شدن قیمت سود اوراق بدهی دو خبر در بر دارد. در این میان استمرار کم شدن قیمت سود در این بازار، هماهنگ شدن آن با قیمت سود سپرده بانکی و در عین حال مازاد تقاضای موجود در بازار بدهی فرصتی مناسب جهت زیاد کردن انتشار و عرضه اوراق در بازار بدهی به شمار می رود. در ادامه نیز انتظار می رود تاثیرات کم شدن قیمت ها در بازار بدهی به تدریج در بازار سهام نمایان شود و شاهد زیاد کردن جذابیت این بازار باشیم.

مروری بر انتشار اسناد خزانه اسلامی جدید

پس از بخشنامه بانک مرکزی در جهت کم شدن قیمت سود سپرده های بانکی و به دنبال آن تعیین ضوابط سخت گیرانه تر در اعمال قیمت های جدید، به تدریج نشانه های این عنوان در

روز شنبه، وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت ۹۰۰ میلیون ورقه اسناد خزانه اسلامی را در نماد «اخزا۶۱۱» در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس عرضه کرد که هر ورقه از آن ۸۶ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت خورد. در ادامه نیز دادوستد حدود ۷۳۲ هزار ورقه از این اوراق به وسیله معامله گران، قیمت «اخزا۶۱۱» را به ۸۶۳ هزار و ۹۳۱ ریال رساند. به این ترتیب قیمت سود موثر و معادل بانکی این اوراق به ترتیب در سطح ۱۵ و ۱/ ۱۴درصد قرار گرفت. اوراق مزبور در روز ۱۳ آذر ۹۷ سررسید می شوند. عنوان انتشار «اخزا۶۱۱»، تسویه بدهی های تبصره ۱۶ بند «و» قانون بودجه سال ۹۶ کل کشور است.

دو وقت جهت توسعه بازار بدهی

نرخ سود در بازار بدهی در حالی روند کاهشی به خود گرفته است که بعضی از تفکرات، عرضه های زیاد در این بازار را عاملی جهت زیاد کردن قیمت سود می دانستند. این تفکر البته به دفعات در گزارش های «دنیای اقتصاد» مورد نقد قرار داده شد آیا که عرضه های زیاد در بازار بدهی باعث تکامل زیاد این بازار با حضور بازیگران بیشتری می شود. به این ترتیب روند معاملات اسناد خزانه اسلامی از ابتدای امسال تاکنون نشان می دهد با شروع معاملات ثانویه اوراق خزانه اسلامی بانکی تحت عنوان «سخاب» در فرابورس کشور عزیزمان ایران و حالا بعد از آن انتشار و عرضه اولیه «اخزا۶۱۱» در این بازار، با وجود ثبات سیاست های پولی، شاهد استمرار روند کاهشی قیمت سود اوراق بوده ایم. این روند تا جایی ادامه یافت که بعد از تصمیم بانک مرکزی در خصوص کم شدن قیمت سود سپرده ها و عملیاتی شدن آن، قیمت سود اوراق خزانه اسلامی نیز با قرار گرفتن در سطوح ۱۵ تا ۱۶درصدی با قیمت بهره در بازار پولی هماهنگ شد.

در عین حال پیش از این، مازاد تقاضایی در این بازار دیده می شد که حال به واسطه عرضه اوراق تازه اسناد خزانه اسلامی، این انباشت تقاضا تا حدودی پوشش داده شده است و وسیله ای جهت تعادل زیاد قیمت سود در بازار بدهی شده است است.

همگرایی قیمت سود در بازارها

با این وجود همچنان، تقاضای مازادی در این بازار دیده می شود که با توجه به متعادل شدن قیمت سود اسناد خزانه اسلامی موجود، لزوم عرضه زیاد در این بازار را یادآور می شود. از جمله تاثیرات کم شدن قیمت سود در بازار بدهی می توان به زیاد کردن ارزش گذاری سهام و رشد P/ E عمومی بازار اشاره کرد. در عین حال به دنبال کم شدن قیمت سود، پول ها با خروج از بازارهای کم ریسک تر وارد دیگر بازارهای مستعد همچون بازار سهام خواهد شد. علاوه بر این از دیگر تاثیرات کم کردن تدریجی قیمت سود، کم کردن هزینه شرکت ها و در نتیجه زیاد کردن سودآوری خواهد بود.

راه طولانی بازار بدهی تا توسعه

پس از بخشنامه بانک مرکزی در جهت کم شدن قیمت سود سپرده های بانکی و به دنبال آن تعیین ضوابط سخت گیرانه تر در اعمال قیمت های جدید، به تدریج نشانه های این عنوان در

با وجود اینکه به موجب ورود معاملات ثانویه اسناد خزانه بانکی به بازار سرمایه و همچنین انتشار اوراق تازه «اخزا۶۱۱» شاهد توسعه نسبی بازار بدهی خواهیم بود، ولی این بازار همچنان فاصله زیادی با استانداردهای بین المللی دارد. ارزش بازار بدهی ۷/ ۴ درصد از تولید ناخالص داخلی و ۸/ ۶ درصد ارزش بازار سرمایه را از آن خود خواهد کرد. در این میان بررسی های «دنیای اقتصاد» از ۱۵ کشور نشان می دهد نسبت بازار بدهی به تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشورها بیش از ۱۱۳ درصد و نسبت آن به بازار سرمایه حدود ۱۸۵ درصد هست. این عنوان نشان می دهد توسعه هر چه زیاد این بازار در کشور عزیزمان ایران همچنان راه زیادی دارد.

مزیت های بازار بدهی جهت اقتصاد

همانطور که در گزارش های پیشین «دنیای اقتصاد» بررسی شد، رشد و رونق اقتصادی کشور، تقویت تامین مالی شرکت ها، عمق بخشی به بازار سرمایه، زیاد کردن شفافیت و متعادل شدن قیمت سود در گرو رشد و توسعه بازار بدهی هست. بر این اساس از یک سو، انتشار اوراق بدهی در نهایت منجر به زیاد کردن سرمایه گذاری، به کارگیری نیروی کار زیاد و زیاد کردن تولید و صادرات می شود.

همگرایی قیمت سود در بازارها

موضوعی که در نهایت زمینه رشد و رونق اقتصادی را فراهم می آورد. در نگاهی دیگر آمارها مبین زیاد کردن قابل توجه سهم بازار بدهی در تامین مالی از طریق بازار سرمایه هست. بر این اساس در شرایطی که بازار بدهی به عنوان قدرتمندترین منبع تامین مالی آشنا می شود، نمی توان از رشد و توسعه زیاد این بازار غافل شد. در عین حال با توجه به مکمل بودن بازار بدهی و بازار سرمایه، با توسعه روز افزون بازار بدهی شاهد تعمیق هر چه زیاد بازار سرمایه خواهیم بود.

مروری بر اوراق بدهی دولتی

«اسناد خزانه» از بااهمیت ترین ابزارهایی هستند که در کشورهای گوناگون از سوی دولت ها و بانک های مرکزی جهت اعمال سیاست های اقتصادی و تنظیم بازارهای پول و سرمایه مورد استفاده قرار می گیرند. در کشور عزیزمان ایران نیز یکی از ابزارهای مالی نوینی که در چند سال گذشته از سوی دولت جهت تسویه بدهی منتشر شده، اسناد خزانه اسلامی هست. بدهید ترتیب اسناد خزانه اسلامی از ابزارهای مالی با ماهیت بدهی بوده که بدون کوپن سود و با سررسید کمتر از یکسال منتشر می شود و نشانه مهم از انتشار آن، مدیریت بدهی های دولت هست. اسناد خزانه اسلامی هشتم مهر ۹۴ منشتر شدن «اخزا۱» کلید خورد که به نوعی شروع رسمی بازار بدهی در کشورمان محسوب می شود.

پیش از این، عمده اوراق منتشرشده در قیمت های ثابت و تقریبا بدون اثرگذاری واقعی عرضه و تقاضا معامله می شدند. در مدت یک سال ۱۱ مرحله اوراق اسناد خزانه اسلامی با سررسید میان مدت و دو مرحله اوراق اسناد خزانه اسلامی با سررسید کوتاه مدت تحت عنوان «سخا» به انتشار رسید. در شرایط کنونی تمامی این اوراق سررسید شده است اند.بررسی اوضاع قیمت سود اسناد خزانه اسلامی نشان می دهد از وقت انتشار «اخزا۱» تا اوایل شهریور سال جاری، میانگین قیمت سود موثر این اوراق در بازه ۲۱ تا ۳۲ درصد در نوسان بوده هست. توصیه جالب توجه ولی زیاد کردن محسوس میانگین قیمت سود این اوراق در ماه های نهایی سال ۹۵ هست. موضوعی که در بازه زمانی مورد بررسی (شهریور ۹۵ تا فروردین ۹۶) به وضوح قابل مشاهده است.

بر این اساس میانگین قیمت سود «اخزا»ها از ۳/ ۲۲ درصد در شهریور ۹۵ به یکباره به حدود ۲۸ درصد در اسفند ۹۵ رسید و بعد از آن بار دیگر در فروردین۹۶ به محدوده ۲۳ درصد بازگشت. درک نادرست بعضی سیاستگذاران از روند قیمت سود در این بازار ولی به توقف عرضه اوراق تازه در این بازار منجر شد. بر این اساس که از ابتدای امسال تاکنون هیچ اوراق جدیدی در بازار اسناد خزانه اسلامی منتشر نشده هست. در برابر ولی شاهد انتشار و بعد از آن معامله اوراق بدون کوپن در بازارهای غیرمتشکل بودیم. نخستین عرضه این اوراق تحت عنوان «سخاب» اسفند ۹۵ بود و از ۲۴ تیر امسال به شکل گسترده تری از طریق بانک ملی به طلبکاران دولتی واگذار شد. عدم شفافیت عرضه و تقاضای «سخاب»ها موجب شد قیمت سودی به مراتب بالاتر از قیمت سود اوراق بدهی موجود در بازار سرمایه، به اوراق مذکور تخصیص داده شده است پیدا کند. در ادامه ولی با اعلام وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت دوازدهم مقرر شد هرگونه اوراق خزانه تنها با نظارت شرکت بورس و اوراق بهادار در بازار سرمایه عرضه شود و از انتشار این اوراق خارج از بازار سرمایه به جد جلوگیری شود تا شاهد بازگشت این اوراق به بازار بدهی باشیم.چندی پیش نیز مدیر شرکت بورس و اوراق بهادار در گفت وگو با «دنیای اقتصاد» ضمن تاکید به نقش پررنگ بازار بدهی در توسعه بازار سرمایه خبر از انتشار حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق تازه در این بازار تا آخر امسال داد. بعد از این وعده شاپور محمدی، شنبه هفته جاری، ۹۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۶۱۱» در فرابورس کشور عزیزمان ایران عرضه شد تا حال این بازار شاهد دادوستد ۶ مرحله اسناد خزانه اسلامی باشد.

اخبار اقتصادی – دنیای اقتصاد

واژه های کلیدی: بازار | اسلامی | انتشار | اقتصادی | سرمایه گذار | رونق اقتصادی | سرمایه گذاری | سرمایه گذاری | اخبار اقتصادی

همگرایی قیمت سود در بازارها

همگرایی قیمت سود در بازارها

برای دانلود باید در سایت ثبت نام کنید و احراز هویت را انجام دهید.
دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار