کتاب مرجع WorldCat

download pdf Erinnerungen eines Pharmakologen ; Vortrag, gehalten am 10.02.1981 im Medizinhistorischen Institut Mainz, دانلود Erinnerungen eines Pharmakologen ; Vortrag, gehalten am 10.02.1981 im Medizinhistorischen Institut Mainz,Gustav Kuschinsky, کتاب های Gustav Kuschinsky,Mainz [s.n.] 1981, لیست کتاب های Mainz [s.n.] 1981,WorldCat, کتاب های WorldCat

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی هشدار مجدد محیط زیست

زمین لرزه بزرگی شامگاه یکشنبه در مرز کشور عزیزمان ایران و عراق رخ داد ولی تمام کشور را تکان داد و لزوم توجه به تدارکات قبلی و زیاد کردن آمادگی مردم و مسوولان را

هشدار مجدد محیط زیست

هشدار مجدد طبیعت

عبارات مهم : آموزش

زمین لرزه بزرگی شامگاه یکشنبه در مرز کشور عزیزمان ایران و عراق رخ داد ولی تمام کشور را تکان داد و لزوم توجه به تدارکات قبلی و زیاد کردن آمادگی مردم و مسوولان را در برابر پدیده های طبیعی، بار دیگر به رخ کشید.

شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه ساعت 21:48 زلزله به بزرگی 7.3 دهم ریشتر مناطق ازگله، سرپل ذهاب و قصرشیرین در استان کرمانشاه و مرز عراق را لرزاند، زلزله ای در عمق حدود 11 کیلومتری زمین که گفته می شود تاکنون افزون بر 400 کشته و زیاد از هفت هزار زخمی داشته است.

هشدار مجدد محیط زیست

زلزله ای که می تواند به مثابه هشداری مجدد جهت کسب آمادگی مقابله سریع با پدیده های طبیعی و زلزله های مخرب احتمالی در آینده به خصوص در شهرهای بزرگ باشد.

این امر با توجه به حقیقت زلزله خیز بودن کشورمان اهمیت زیادی دارد و مدیر پژوهشکده مدیریت خطرپذیری در بحران پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مردم آمادگی ندارند و تیم های تخصصی شهری نیز جهت مقابله با پدیده زلزله تربیت نشده اند، لذا با بروز پدیده زلزله غافلگیر می شویم.

زمین لرزه بزرگی شامگاه یکشنبه در مرز کشور عزیزمان ایران و عراق رخ داد ولی تمام کشور را تکان داد و لزوم توجه به تدارکات قبلی و زیاد کردن آمادگی مردم و مسوولان را

دکتر کامبد امینی حسینی با اشاره به این که کانون مهم زلزله غرب کشور طبق گزارش ها مرز کشور عزیزمان ایران و عراق در داخل داخل خاک کشور عزیزمان ایران بود، اظهار کرد: اگر چنین زلزله ای در مناطق شهری پرجمعیت اتفاق بیافتد طبعا می تواند فاجعه ملی به بار آورد.

دکتر امینی حسینی گفت: با توجه به تخریب و قطع خطوط و شبکه های برق و مخابرات منطقه زلزله زده، متاسفانه ارسال اطلاعات اولیه از بروز این اتفاق با تاخیر به مراجع امداد و نجات ارسال شد و شاید تا صبح روز دوشنبه که عملیات صحرایی شروع و گروه های امدادی به منطقه گسیل شدند، هنوز عمق اتفاق به صورت کامل مشخص نبود.

وی با اشاره به عمق زلزله اخیر افزود: طول این عمق از یک طرف و همچنین نبود تراکم جمعیتی و پراکندگی روستاها از جمله عواملی است که باعث شد به نسبت، خسارات جانی و مالی کمتر باشد.

هشدار مجدد محیط زیست

رئیس پژوهشکده مدیریت بحران پژوهشکده زلزله شناسی افزود: به عنوان مثال شدت روی سطح زلزله در مرز کشور عزیزمان ایران و عراق نسبت به زلزله سال 1382 در شهر بم حدود یک سوم بود، لذا خرابی و خسارات بسیار کمتر از زلزله بم بوده است.

**نبود یک سامانه اطلاعاتی سریع از آثار زلزله

این دانشیار پژوهشگاه زلزله شناسی، نبود یک سامانه ارزیابی سریع از بروز زلزله و میزان خسارت در کشور بدون نیاز به برداشت های میدانی را یکی از نواقص بزرگ در حیطه لرزه نگاری کشور دانست و گفت: این نقص می تواند در سایر زلزله های احتمالی تکرار شود و در گذشته نیز چنین اتفاقاتی افتاده هست، لذا جهت شناسایی این که کدام مناطق آسیب دیده است و میزان خسارات وارده، وقت های طلایی از بین می رود.

زمین لرزه بزرگی شامگاه یکشنبه در مرز کشور عزیزمان ایران و عراق رخ داد ولی تمام کشور را تکان داد و لزوم توجه به تدارکات قبلی و زیاد کردن آمادگی مردم و مسوولان را

دکتر امینی حسینی با بیان این که در حال حاضر جهت بعضی از شهرهای کشور از جمله پایتخت کشور عزیزمان ایران کارها اولیه ای جهت راه اندازی این سامانه انجام شده است هست، افزود: چند سال پیش از سوی ژاپنی ها یک سامانه ارزیابی بروز خسارت و تلفات و گرفتن دیتا در پایتخت کشور عزیزمان ایران راه اندازی شد که البته نیازمند تکمیل و به روز رسانی است.

وی با تاکید بر این که کل کشور نیازمند راه اندازی سامانه های پوششی ارزیابی حوادث زلزله هست، گفت: البته از نظر علمی این توانمندی در کشور وجود دارد ولی متاسفانه به دلایلی از جمله کمبود اعتبارات تاکنون اقدام بایسته انجام نشده است.

هشدار مجدد محیط زیست

**راه های مواصلاتی کشور در برابر وقوع زلزله ایمن نیست

دکتر امینی حسینی با بیان این که بسیاری از راه های مواصلاتی به مناطق زلزله زده ممکن است به علت شرایط نامناسب یا ریزش کوه ناشی از زلزله از بین رفته باشند و عملا دسترسی به مناطق زلزله زده را سخت تر کنند، افزود: متاسفانه ممکن است روستاها و مناطقی باشند که هنوز نیروهای امدادی به علت عدم توان دسترسی نتوانسته اند جهت کمک به آسیب دیدگان ورود کنند.

این دانشیار پژوهشگاه زلزله شناسی، ایمن سازی راه ها و آینده نگری و ایجاد چند راه مواصلاتی جهت دسترسی به مناطق و همچنین تقویت خطوط هوایی را از جمله اقداماتی دانست که باید در برنامه ریزی مدیریت بحران کشور مورد توجه قرار گیرد.

**مردم نیز آماده مواجهه با زلزله نیستند

اما مدیر پژوهشکده مدیریت خطر پذیری در بحران پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در ادامه یکی از پرسشها حاد کشور در شرایط فعلی را آماده نبودن مردم جهت بروز زلزله در کشور دانست و گفت: اتفاق اخیر، طرح انواع شایعات و نحوه برخورد منطقه با این اتفاق نشان داد که هنوز آمادگی عمومی کافی جهت مواجهه صحیح با بحران های طبیعی به خاص زلزله وجود ندارد.

وی با تاکید بر این که در بسیاری از کشورها مردم خود مسئولیت سنگینی را جهت مواجهه با زلزله و تبعات آن برعهده می گیرند، بر آموزش و تقویت اطلاع رسانی و ارتقای بیش از پیش فرهنگ مردم جهت حرکت گام به گام اصولی و شرکت یافته در کنار نهادهای مسئول به هنگام حوادث غیرمترقبه همچون زلزله تاکید کرد.

به اعتقاد دکتر امینی حسینی، اگر آموزش های مورد نیاز در زمینه آواربردای و کارها اولیه درمانی آسیب دیدگان ناشی از زلزله ارائه شود، این نوع امدادرسانی در ساعات اولیه و طلایی اتفاق به منظور کم کردن تلفات و خسارات بسیار اثربخش خواهد بود.

وی با اشاره به این که آموزش مردم در قالب مجموعه ای از طرح ها می تواند پیگیری شود، گفت: مجموعه پژوهشگاه زلزله شناسی به اتفاق سایر دستگاه ها می تواند ضمن برنامه ریزی در سطوح منطقه و محلات ظرفیت های مردمی را جهت مدیریت بحران تقویت کند.

**دولت و شهرداری ها به تنهایی نمی توانند به جنگ زلزله بروند

رئیس پژوهشکده مدیریت خطر پذیری در بحران پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در خصوص نقش شرکت های فعال در حوزه زلزله در کشور نیز اظهارکرد: این مسئله مربوط به کشور عزیزمان ایران نیست و نبایستی توقع داشته باشیم در یک زلزله بزرگ که منطقه و جمعیت زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد همه کارها را تنها دولت یا شهرداری ها انجام دهند.

دکتر امینی حسینی ادامه داد: حتی در کشورهای پیشرفته همچون ژاپن و آمریکا اگر زلزله اتفاق بیافتد، مردم نقش بسیار تعیین کننده ای در امدادرسانی دارند، البته این نفی کننده وجود نواقص مدیریت بحران در کشور نیست.

وی با تاکید بر ارتقای هرچه زیاد ظرفیت و زیرساخت های نهاد مسوول مدیریت بحران در آموزش مردم و همچنین تربیت تیم های مردمی جهت مواجهه با سوانح غیرمترقبه همچون زلزله گفت: در تمام دنیا هر کسی در این زمینه نقشی را عهده دار می شود؛ به واقع مردم و ارگان ها و شرکت ها هرکدام بایستی مکمل یکدیگر بوده و وظایف خود را به صورت صحیح انجام دهند.

رئیس پژوهشکده مدیریت خطرپذیری و بحران پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی کشور در ادامه با اشاره به نبود شرکت های مردم نهاد در زمینه آموزش مواجهه با زلزله در کشور و توانایی محدود شرکت های موجود گفت: بایستی جهت شرکت های مردم نهاد ظرفیت سازی انجام شود و بعد از آنها توقع داشت.

وی تاکید کرد: در کوتاه مدت مردم بایستی تا جایی که می توانند تلاش کنند آمادگی خود را جهت مبارزه با بحران زلزله تقویت کنند و در کنار آن دستگاه های اجرایی مانند وزارت کشور و شرکت های شهرداری ها ارتباطات و آموزش های خویش را در ابعاد متفاوت سخت افزاری و نرم افزاری توسعه دهند.

اخباراجتماعی – ایرنا

واژه های کلیدی: آموزش | ایران | زلزله | مدیریت | اخبار اجتماعی

برای دانلود باید در سایت ثبت نام کنید و احراز هویت را انجام دهید.
دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار